rasaus Forum Newbie
Topics: 1 Posts: 2
| | 01/20/05 - 10:19 AM  

|   #1 |
saludos a todos los miembros de este foro, quisiera que alguien por favor me ayude con lo siguiente. yo soy ciudadano norteamericano, naci en ny pero estudie la carrera de medicina en peru, recien la he terminado, alguien de ustedes podria decirme cuales son los pasos que debo seguir para ejercer la carrera en usa, si es que yo tengo algun beneficio por ser americano o puedo evitar alguno de los pasos para la certificacion? por favor haganmelo saber, se los agradeceria. saludos.. rasaus
|
| alice8 Forum Guru
Topics: 37 Posts: 643
| | 01/20/05 - 11:16 AM  

|   #2 |
Well I think we should learn spanish first in order to reply your question. Could you please clarify it :wink:
___________________ Dream on 'til your dream comes true.
|
| rasaus Forum Newbie
Topics: 1 Posts: 2
| | 01/20/05 - 02:09 PM  

|   #3 |
OK SORRY, LOOK, I WAS BORN IN USA, AM AN AMERICAN CITIZEN, BUT I STUDIED MEDICINE IN PERU, I FINISH MY CARRER ON DECEMBER 2004 AM 24 YO. MY QUESTION IS I AS AAN AMERICAN CITIZEN HAVE TO MAKE ALL THE REGULAR PROCESS TO GET MY CERTIFICATION, PLEASE, LET ME KNOW, THANKS A LOT, AND SORRY FOR MY ENGLISH BYE
|
| dacis Forum Junior
Topics: 1 Posts: 75
| | 01/20/05 - 02:15 PM  

|   #4 |
YOU are considered International or foreign medical graduate ( FMG or IMG ) . Check out ECFMG website . I think you still have to take USMLE exams and get ECFMG certificate and do the residency .
|
| bbb IM Program Coordinator

Topics: 32 Posts: 4,655
| | 01/21/05 - 08:01 AM  

|   #5 |
Any person not completing medical school in the USA, must obtain ECFMG certification! Also, foreign born persons going to medical school in the USA - don't have to get the certification, but will need the USMLE exams for licensing reasons. Good luck!
___________________ bbb - trying to combine common sense and humour into realistic answers, but not going to guess on anyone's chances of getting into a position....
|
| eve Forum Newbie
Topics: 3 Posts: 7
| | 02/15/05 - 01:56 PM  

|   #6 |
hola yo estuve en una situacion parecida a la tuya naci en NY pero estudie en el extranjero, por lo que se exactamente lo que debes hacer pero te adelanto que lo unico que tienes de ventaja es que tienes estatus legal. tu preceso es exactamente el mismo que para cualquier graduado de medicina en el extranjero si deseas mas informacion escribeme a erdsr@hotmail.com
|
| prep4usmle Administrator

Topics: 288 Posts: 1,182
| | 02/15/05 - 02:53 PM  

|   #7 |
Please write in english on our forums!
___________________ ••• Support our forum » Upgrade to premium membership!
|
|
| |
| | | | | | | |